lørdag, november 16, 2013

Quinceañera

Hold da op en oplevelse! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal fortælle!
En Quinceñera er på en måde en blanding af den danske konfirmation, og den amerikanske sweet 16, bare det er når man fylder 15. Det er en latin amerikansk tradition, og jeg føler mig virkelig heldig, fordi at jeg fik lov til at opleve en.
Jeg har engang set en i tv-serien 'Magi på Waverly Place'(Ja, jeg ser Disney channel) og vidste derfor en lille smule om hvad det var. Men jeg troede slet ikke at det var ligesom i serien. Men det var det! Og det var endda meget større.
Ellers kan jeg slet ikke beskrive det.Det var bare så storslået. Vi fik god mad, dansede og havde det sjovt. En oplevelse jeg aldrig ville have fået, hvis ikke jeg var taget afsted.

Jeg optog de dele hvor de havde traditioner, og har sat dem sammen til en video i kan se nedenfor.

Traditionerne:
Hun giver sin dukke til en lille pige.
Hun skifter fra flade- til højhælede sko.
Hun får diadem, og ringe.
Far og datter dans.
Hun danser med en hel masse drenge(ved ikke helt hvorfor)
Hendes egen dans.

Gad vide hvem der tænkte "Lad os have et springvand i midten af kagen!"
Flot ser det ud

Ana og mig

Yailyn, Anna og mig


Takke"kortet"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar