mandag, september 16, 2013

I denne uge har jeg ~ Skole, Strand & Super Selskab

Denne uge startede ikke særlig spændende. Mandag og tirsdag gik med skole, og intet andet.

Onsdag var det Joes fødselsdag, men også 'Back To School Night'. Det betyder at forældrene kan gå rundt efter elevernes skema, for at møde alle lærerne. Det tog ret lang tid, så vi kunne ikke fejre Joes fødselsdag, det ville blive alt for sent for Isabella. Så på vej hjem fra skolen kørte vi forbi 7-Eleven, hvor Camilla og mig fik en 'Pumpkin Spice Latte'(MEGA LÆKKER!)

Torsdag blev der uvejr imens jeg var i skole, så alle troede at vi ville få tidligere fri(Giv os fri så vi kan gå ud i regnvejret?? Det giver ingen mening). Jeg var ret begejstret, for det var mit første uvejr imens jeg har været her. Det lynede og tordnede helt vildt, og på et tidspunkt gik nogle af lamperne i danselokalet ud. Men da vi endelig fik fri, var det overstået. Troede jeg. Åbenbart kørte min bus med uvejret, så vi blev en del forsinket. Nogle gange regnede det så meget, at biler og bussen holdt stille, fordi det var umuligt at kigge ud ad forruden.
Torsdag aften er Camillas og min madaften, hvilket betyder at vi laver aftensmad. Joe havde et ønske om at vi skulle lave hakkebøf med bløde løg, kartofler og brun sovs, så det gjorde vi. Det gik fantastisk, og det smagte rigtig godt. Dog smagte bøfferne ikke helt som hjemme i Danmark, da kødet af en eller anden grund smager anderledes herovre. Vi fejrede også Joes fødselsdag, da vi jo ikke havde haft muligheden dagen før. Så vi fik lagkage, og han åbnede gaver.

Fredag efter skole pakkede vi autocamperen, og kørte mod Ocean City. Camilla og mig skulle bo i Shawns strandhus, sammen med en masse andre udvekslingsstudenter. Men Joe, Vibeke og Isabella skulle bo i camperen ikke så langt derfra. Vi kom dog først derhen omkring klokken otte, og Shawn kom ikke før klokken elleve, så der blev kun pakket ud og snakket lidt inden alle gik i seng.

Lørdag startede med paddleboarding. Det var rigtig sjovt, man fik dog lidt ondt i armene af at padle så meget. Frepp var den eneste der virkelig forsøgte at få andre til at falde i, men han endte med at være den eneste der faldt i, tre gange endda. Efter det kørte vi til Assateague Island, det er en nationalpark og der går vilde heste rundt på øen. Her kørte vi først hen til en strand hvor vi fik frokost, og fortsatte derefter hen til en anden strand. Vi havde det mega sjovt. Bølgerne var kæmpe store, så det ene øjeblik kunne man stå på bunden, og det næste var man ved at drukne. Da vi havde plasket rundt i bølgerne et stykke tid, begravede vi først Frepp, og lavede ham til en havfrue. Senere kastede vi med to frisbees og en football(Jeg lærer aldrig at gribe sådan en) på samme tid, hvilket var lidt forvirrende, men rigtig sjovt. Efter aftensmad kørte vi igen til stranden, hvor vi gik en lang tur, hvor vi bare snakkede og havde det sjovt.

Søndag havde Camilla og Boon(Thailand) lavet stor morgenmad. Vi kørte igen til Assateague Island, hvor vi var ude at sejle i kano. Jeg sejlede sammen med eksperten Olivia, så vi faldt ikke i (Mange tak Olivia). Vi sejlede ud til en ø, og pludselig var der ekstremt mange vandmænd! Der var både store og små, så Olivia og mig kiggede bare på hinanden og sagde "Vi falder IKKE i nu", heldigvis gjorde vi det heller ikke. Øen mindede mig om serien 'Flight 29 Down' der blev sendt i fjernsynet for lang tid siden.
Efter kanoturen kørte vi til Ocean City hvor vi gik en tur på 'the Boardwalk'. Harrisson(Ikke udvekslingsstudent) fortalte mig om nogle popcorn jeg åbenbart bare SKULLE smage. Så vi gik målrettet mod den butik, hvor han købte en kæmpe bøtte, og delte med alle. Senere fik jeg også de berømte pomfritter, og jeg må sige at de var gode. Da vi havde sagt farvel til de andre, kørte vi hen til camperen, og kørte hjem.
Weekenden var en rigtig skøn afslutning på en ellers lidt kedelig uge.

Køretid = lektier og spille tid

Chesapeake Bay Bridge
Da den blev bygget i 1952, var den verdens længste, sammenhængende 'over-water' stål konstruktion
(Der kom lige lidt historie fakta)

Vilde heste på Assateague Island

 Beach Bound!

 Harrison 'ridder på bølgen' med sit boogie board

Jeps! Pigerne er stærke

Men drengene kan også

 Velkommen til Ocean City

Ocean City Boardwalk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar